29 mars 2009

Isla Mujeres

Har hamnat på en liten ö utanför Cancún. Blir kvar här de sista dagarna (åker hem 2:a).
Det här får man väl inte ens knysta om nu när man har det så bra och befinner sig bara ett par minuter från kritvit strand med palmer och turkost hav, men ändå: jag känner mej lite less och vill faktiskt åka hem! (JA, jag är medveten om att det säkert är minusgrader och mulet och regnigt eller liknande, men det har absolut ingen betydelse. Är så trött på den här värmen nu att jag kan dö...)
Längtar efter min säng (och M. och Spöket förstås, som alltid, typ).
Hursomhelst ligger jag ju självklart efter med blogguppdateringen. Djungelruiner och vattenfall och cabaña i regnskogen och skorpinjoner på toaletten. (Jadå, jag vet att det heter skorpioner men skorpinjoner låter bara så mycket roligare.)

Iaf. Så länge laddar jag hem P1-poddradio och lyssnar på Lantz i P1, Spanarna, Gomorron världen, Språket, Nordegren i P1, Kropp och själ m.m. Ingen idé att "låtsas-koppla bort" Sverige när man ändå inte ska vara borta nån längre tid liksom.

Inga kommentarer: