24 mars 2009

Imorse, 23 mars.

BESLUTSÅNGEST!!!
Som jag nyss skrev i ett sms - det är inte enbart positivt att totalimprovisera... Vet inte hur många alternativ jag funderat på nu. Åka till Valladolid och stanna en natt? Ek' Balam? Eller fortsätta direkt till Mérida, den största staden på Yucatánhalvön, och ta en buss till San Cristóbal da las Casas/Palenque långt inåt landet, utan att stanna i Mérida? Eller stanna i Mérida en natt?

GAAH. Det är måndag morron och jag har just ätit frukost här på hotellet där jag bor. "Som vanligt" blev det quesadillas, den enda maträtt jag ätit sen jag kom till Mexico. Små mjuka tortillasbröd vikta på mitten och fyllda med massor av smält ost... Ett säkert kort! Blev det till middag igår också.

Tror det går en buss till Valladolid om en halvtimme. Tänkte att jag skulle "få gå på toa" först, innan jag lämnar hotellrummet, men jag vet inte om det blir så, s.a.s. (Det här är väl inget ni ens vill veta, men ändå... Hursomhelst vet man ju aldrig när man hittar en bra toa nästa gång, och här på rummet behöver jag ju inte släpa med mej ryggsäcken liksom, vilket man annars måste när man bara är en person och inte har nån som kan vakta väskor medan man gör nåt annat.)

Himlen har varit helt molnfri hela morronen, men nu börjar molnen komma. Har varit sånt väder varenda dag - fint tidigt på morronen, molnigt och ev. lite regn mitt på dan och så uppklarning framåt eftermiddan/kvällen. Skulle vilja kolla hur vädret är på andra ställen i landet, men det finns inget internet här på hotellet, och, ja, inte i hela byn skulle jag tro.


1 kommentar:

M sa...

Undrade just vart du tatt vägen..
Nu har ja att läsa igen.

hoppas att du har det grejt!!

Maria.