08 mars 2009

Just det, México!

Hade redan köpt biljetter till Madrid t.o.r. när jag hittade en sista minuten till Cancún (Mexico alltså) för 3995:- Endast flyg, 2 v., precis vad jag ville ha, och exakt rätt datum.
Efter att ha funderat i max fem minuter och fört över pengar från ett konto till ett annat slog jag till. Madridbiljetterna kommer i och med detta att gå till spillo men nu är det som det är. Dom kostade bara 1800:- så det var inte på värsta sättet. Sparar nog in samma summa i Mexico i och med att det är myyycket billigare med boende där jmf med Spanien (Spanien är förJÄVLA dyrt ska ni veta!!!).
Har beställt Lonely Planets Mexicobok och läser nu intensivt. Känns lite trixigt att lägga upp en bra rutt när det bara är typ 12 dagar man har till sitt förfogande. Även om jag inte gör en plan som jag följer slaviskt så kan det nog vara smart att läsa på lite iaf, och bestämma sig för de saker/platser man helst vill se. Det blir garanterat mayaruiner, djungel och stränder iaf.
Funderar på om jag ska släpa med mej snorklingsgrejer eller inte. "Släpa" kanske inte var riktigt rätt ord - snorkel och cyklop väger nog inte riktigt så mycket att man behöver släpa... Borde nog ta med mej detta iaf. Finns något som kallas cenotes - som sötvattenfyllda "grottor" man kan snorkla/dyka i.

Inga kommentarer: